Πρόσφυγες του ’22 στην Αττική και τη Σκιάθο


Στο Μουσείο της Ιεράς Μονής Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
To Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία σε συνεργασία με τον
Πολιτιστικό Σύλλογο ‘Η Σκιάθος’ και σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Θεσσαλίας/ΠΕ Μαγνησίας&
Σποράδων, παρουσιάζουν την έκθεση «Πρόσφυγες του ’22 στην Αττική και τη Σκιάθο» στο Μουσείο της Ιεράς
Μονής Ευαγγελισμού της Θεοτόκου της Σκιάθου.
Επιλογή φωτογραφιών από την έκθεση με τίτλο «Η αττική γη υποδέχεται τους πρόσφυγες του ’22», που
διοργάνωσε και παρουσίασε το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων στον εκθεσιακό του χώρο από τον Οκτώβριο
του 2006 έως το Μάρτιο του 2007, συμπληρώνεται με πολύτιμο φωτογραφικό υλικό του Μουσείου Ναυτικής
και Πολιτιστικής Παράδοσης Σκιάθου και της Ένωσης Μικρασιατών Σκιάθου, δημιουργώντας μια νέα έκθεση
στην οποία καταγράφεται και αποτυπώνεται μέσα από φωτογραφίες, έγγραφα και χάρτες η διπλή εμπειρία της
υποδοχής των προσφύγων του 1922: από τη μια στην Αττική και από την άλλη στη Σκιάθο.
Ξεκινώντας από το ιστορικο-πολιτικό πλαίσιο της εποχής, η έκθεση ξεναγεί τους επισκέπτες στις πρώτες
δύσκολες μέρες της νέας ζωής των προσφύγων, στην καινούρια καθημερινότητά τους και στην προσπάθεια
για την αποκατάσταση και ένταξή τους. Οι φωτογραφικές μαρτυρίες ανασυνθέτουν την εικόνα της νέας
πραγματικότητας που διαμορφώθηκε στις δύο περιοχές με την άφιξη των προσφύγων και φωτίζουν
προσωπικές ιστορίες προσφυγιάς.
Διάρκεια έκθεσης: Κυριακή 6 Μαΐου (εγκαίνια) -Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018
Ώρες λειτουργίας: 9:00-20:00 καθημερινά
Πληροφορίες: 2427022012, 6938246755
Λεζάντες φωτογραφιών
1. Η ανεμότρατα ‘Αλαμάνα’ του Νικολάου Πλωμαρίτη, με καπετάνιο τον Θεόδωρο Παράχου Τζούμα, εν πλω
για να αποτίσουν φόρο τιμής στα θύματα του «Κατσώνης» ρίχνοντας στεφάνια στη θάλασσα, στο στίγμα του
ναυαγίου (δεκαετία του 50)
2 ΣΚΙΑΘΟΣ.Τα αδέρφια Γιώρος και Βιβή Καράμπελα στη Σκιάθο, αρχές δεκαετία του 50
3 ΣΚΙΑΘΟΣ. Παρέα Μικρασιατών σε εκδρομή στη φύση, Σκιάθος δεκαετία του 60
4. Πρόσφυγες έξω από τη Βουλή (Παλαιά Ανάκτορα) 1922-1923, Αρχείο ΕΡΤ, Αρχείο Πέτρου Πουλίδη